Ścieżka spacerowa - Wokół Krasnobrodu

Adres:

Krasnobród

Ścieżka spacerowa wokół Krasnobrodu wynosi około 15 kilometrów i jest oznakowana kolorem czarnym.

Trasa rozpoczyna się W Krasnobrodzie Przyklasztorze obok Kościoła Wniebowzięcia NMP. Dalej udajemy się do Doliny św. Rocha, inaczej zwanej Słoneczna Dolina. Kolejno wędrujemy przez bór mieszany, a także starodrzew jodłowy. Docieramy do kaplicy Św. Rocha z 1943 roku. Jest to historyczne miejsce, ponieważ rozegrała się tutaj bitwa w okresie powstania styczniowego, oddział „Lelewela” Borelowskiego walczył z wojskami carskimi. Spod kapliczki udajemy się drewnianymi schodkami w głąb lasu. Dalej trasa prowadzi przez Rezerwat leśny Św. Roch, którego celem jest ochrona starych, naturalnych drzewostanów bukowo- jodłowych. Po wejściu na lekkie wzgórze schodzimy w dół doliny. Przechodzimy obok współczesnej kapliczki, która została postawiona na miejscu XIX-wiecznej, która uległa pożarowi. Dalej udajemy się trasą w kierunku wsi Hutki, mijając pozostałości ciekawego krzyża. Docieramy do źródliska w Hutkach, który jest pomnikiem przyrody nieożywionej. Kolejno szlak prowadzi nas przez most na rzece Wieprz, nad staw. Znajduje się tutaj również parking z licznymi ławeczkami, na których można odpocząć. Następnie za stawami przechodzimy obok Dawnego Pałacu Leszczyńskich. Obecnie znajduje się tutaj Sanatorium Rehabilitacyjne dla Dzieci. Dalej szlakiem dochodzimy do kamieniołomu, gdzie obok znajduje się wieża widokowa. Kolejno trasa prowadzi obok kapliczki „Na Wodzie”, obok zespołu klasztornego prosto do centrum miejscowości Krasnobród, gdzie kończymy trasę.

Odwiedziłeś oceń:
(0 głosów)

Znasz to miejsce i jego historię, chcesz podzielić się dodatkowymi informacjami lub zdjęciami na jego temat lub znalazłeś błędy w opisie. Napisz do nas: biuro@4tour.pl
Będziemy wdzięczni za pomoc w realizacji programu "REAKTYWACJI DZIEDZICTWA REGIONALNEGO" mającego na celu promowanie ważnych miejsc i troskę o uratowania od zapomnienia ważnych faktów historycznych.
Dane autorów tekstów lub zdjęć zostaną opublikowane pod opisem jeśli autor wyrazi na to zgodę.