Muzyka na trzy instrumenty - koncert pieśni i arii

Wydarzenie archiwalne
Poniedziałek, 23 listopad 2015 08:30 WOLNY
Adres:

Pałacyk Sokół

ul. Mickiewicza 7

Telefon:

12 276 34 64

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Zapraszamy serdecznie na najbliższy Koncert z Akademią, podczas którego usłyszymy najpiękniejsze pieśni i arie w wykonaniu sopranistki Żanety Groborz-Mazanek oraz akompaniującej jej na szpinecie i fortepianie Magdaleny Kurek.

Program koncertu został ułożony tak, aby słuchacz odczuł zmieniające się mody i tendencje w szeroko rozumianej muzyce europejskiej. Stąd pojawienie się szpinetu – instrumentu klawiszowego, popularnego w XVII wieku, będącego odmianą klawesynu. Jego specyficzne brzmienie przybliży słuchaczy do epoki Henry’ego Purcella i Georga F. Haendla. Z biegiem wieków szpinet zostaje wyparty przez fortepian, któremu prawdziwy blask brzmienia nadają Piotr Czajkowski i Antonin Dworzak.

Tej zmiany pokoleń i oczekiwań muzycznych doświadczymy osobiście podczas koncertu w poniedziałek, 23 listopada, o godz. 18.00 w Pałacyku „Sokół”. Wszystko okraszone słowem pani Żanety Groborz-Mazanek.

Magdalena Kurekukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie. Przez niemal dziesięć lat pracowała w Operze Krakowskiej jako korepetytor. Jest również organistą kościelnym. Posiada bogate doświadczenie muzyczne, współpracuje z instrumentalistami, śpiewakami solistami, akompaniując na fortepianie, organach i klawesynie. Prowadzi regularną działalność koncertową, mając w repertuarze szeroki zakres utworów – od epoki baroku po muzykę współczesną i rozrywkową. Preferuje muzykę dawną i wokalno-instrumentalną. Współpracuje z Teatrem Hothaus w Krakowie, prowadzi także działalność pedagogiczną, obecnie w Szkole Muzycznej I stopnia w Skawinie.

Żaneta Groborz-Mazanek sopran lirico-spinto, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie oraz historii sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Po ukończeniu studiów umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem prof. Charlotty Lehmann w Krakowie i Hanowerze. Na scenie Opery i Operetki w Krakowie wykonywała partię Tatiany w operze Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego oraz partię Toski w operze Tosca Giacomo Pucciniego. Była również solistką Opery Śląskiej w Bytomiu i członkiem zespołu Teatru Hothaus w Krakowie, uczestnicząc w realizacji wielu przedsięwzięć teatralnych i muzycznych.

Obecnie prowadzi działalność koncertową, mając w repertuarze arie operowe, oratoryjne, piosenki musicalowe i pieśni kompozytorów różnych epok – od baroku po wiek XX. Wykonuje utwory wokalno-instrumentalne kompozytorów różnych narodowości: rosyjskich, niemieckich, francuskich, włoskich, hiszpańskich, angielskich, czeskich, ukraińskich oraz polskich. Specjalizuje się w muzyce romantycznej.

Jako historyk sztuki jest autorką publikacji z zakresu ikonografii, sztuki ludowej i outsider art, bierze czynny udział w organizowaniu wystaw i w konferencjach poświęconych art brut. Zajmuje się również działalnością plastyczną. Od roku 2010 jest członkiem Zarządu fundacji o profilu artystyczno-edukacyjnym „Hothaus” Fundacja Wojciecha Terechowicza w Krakowie, gdzie również w ramach działalności pedagogicznej prowadzi zajęcia w zakresie emisji głosu i śpiewu oraz uczestniczy w realizacji wielu projektów Fundacji.   

BĘDĘ TAM:
Przeczytano: 1031