Most im. Tadeusza Mazowieckiego w Rzeszowie jest młody mostem, bo został otwarty w październiku 2015 roku. Pod względem wysokości jest to drugi taki most w Polsce.
Cały okres budowy mostu trwał 14 miesięcy. Owocem tych prac jest obiekt o 480 metrach długości i 108 metrach wysokości. Konstrukcja mosty opiera się na pylonie i podwieszona jest na 64 wantach. Pylon mostu widać już jadąc z daleka i jest on w charakterystycznym kształcie litery A. Jest to most konstrukcji wantowej – jednopylonowej podwieszony na stalowych linach. Jest to most, który posiada po dwa pasu ruchu w obie strony. Dodatkowo po obu stronach mostu oddzielone specjalnymi barierkami są chodniki dla pieszych i rowerzystów. Jest niezwykłym udogodnieniem dla Miasta, ponieważ odciąża on północną obwodnicę Rzeszowa. Szerokość mostu to 28 metrów. Most im. Tadeusza Mazowieckiego jest dużym osiągnięciem konstrukcyjnym i należą się tutaj brawa zarówno projektantom jak i wykonawcom. Podczas budowy zastosowano innowacyjne rozwiązania budowlane, które doskonale się sprawdzają przy dużym natężeniu ruchu. Dobór materiałów pod względem wytrzymałościowym spełnia swe wymagania. Obecnie Most im. Tadeusza Mazowieckiego w Rzeszowie jest głównym miejscem przeprawy przez rzekę. Na początku most nazywany był Mostem Północnym i można zauważyć to już w dokumentacji planowej gdzie oficjalnie Urzędy jak i ludzie posługują się tą nazwą. Jednak z czasem mieszkańcy chcieli, aby ten obiekt nazwany był nazwiskiem zasłużonej osoby. W ten sposób z ust prezydenta padła propozycja nazwania Mostu im. Tadeusza Mazowieckiego. Znalazł on wielu zwolenników i wiele osób posługuje się tą nazwą. Jednak prowadzone są rozmowy o zmianie nazwy. Wielu mieszkańców jak i Młodzież Wszechpolska domaga się, aby most nosił nazwę imienia Żołnierzy Wyklętych.