Organizacja konkursu

Obowiązki Uczestników

 

a) opis interesujących miejsc oraz atrakcji turystycznych w miejscowości w której znajduje się szkoła albo mieszkają uczęszczający do niej uczniowie,

b) dostarczenie tekstu autorskiego, nienaruszającego praw autorskich, opis należy wykonać zgodnie z formularzem,

c) wykonanie autorskiego zdjęcia w formacie cyfrowym o maksymalnym rozmiarze 3MB,

d) współpraca z opiekunem,

e) dostarczenie gotowych opracowań opiekunowi w terminie ustalonym przez organizatora.

Dopuszczalne jest korzystanie ze wszystkich dostępnych źródeł tj. książki, czasopisma, albumy, internet, opis osób trzecich.

 

Obowiązki Opiekuna

 

Konkurs ma charakter dobrowolny i może zostać przeprowadzony w formie zajęć dodatkowych,
lub ze względu na promowane w nim wartości edukacyjne oraz możliwość rozwijania warsztatu nauczycielskiego 
może zostać wdrożony w standardowy proces nauczania w ramach godzin lekcyjnych.

  • o podzial grup

    Etap I - Organizacja, podział grup i zadań

     

    Opiekun lub grupa opiekunów z jednej szkoły we współpracy z uczniami powinni opracować listę ciekawych miejsc i atrakcji z miejscowości w której znajduje się szkoła oraz z miejscowości uczęszczających do niej uczniów.

    Do listy tych atrakcji kwalifikują się wszystkie miejsca i obiekty opisane poniżej

  • Opis miejscowości - czas i miejsce powstania, założyciele, sławne osoby z miejscowości, historyczne fakty i ciekawostki

    Aktywny wypoczynek - obiekty sportowe, ścieżki zdrowia, trasy rowerowe, pływalnie, wspinaczki górskie, skateparki, itp.

    Architektura przemysłowa - Fabryki, osiedla przyfabryczne itp.

    Architektura zabytkowa - zabudowa drewniana, zabudowa ludowa, zamki, ruiny zamków itp.

    Atrakcje wodne, nadmorskie - jeziora, stawy, trasy kajakowe, mierzeje, wodospady itp.

    Dla dzieci - parki rozrywki, teatr dla dzieci, mini zoo, parki linowe itp.

    Edukacyjne, naukowe - teatry, muzea, planetarium, obserwatoria astronomiczne itp.

    Historyczne, Militarne, Miejsca Pamięci - pomniki, schrony, schrony przeciwlotnicze, forty, pola bitew itp.

    Jaskinie i podziemia - jaskinie, sztolnie, groty

    Kopalnia, trasy podziemne - kopalnie zabytkowe, sztolnie, kopalnie soli, sztuczne wyrobiska itp.

    Kulinarne - muzea kulinarne, kiermasze żywnościowe, miejsca corocznych festiwali produktów regionalnych, winnice itp.

    Muzea i skanseny - skanseny archeologiczne, osady, grody, muzea archeologiczne, muzea itp.

    Obiekty Sakralne i cmentarze - Bazyliki, klasztory, Cerkwie, Synagogi, Świątynie, Cmentarze wojenne , Pomniki żołnierzy, kapliczki przydrożne itp.

    Parki, Lasy, Rezerwaty, Tereny Przyrodnicze - trasy turystyczne, punkty widokowe, parki, rezerwaty przyrody

    Parki Rozrywki, Zoo, Ogrody Botaniczne - mini zoo, ogrody zoologiczne itp.

    Rozrywka - parki linowe, mini zoo, parki rozrywki itp.

    Sportowe - obiekty sportowe, trasy rajdowe, tory motocrossowe itp.

    Zimowe - wyciągi narciarskie, snowparki

    Uzdrowiska, Parki Zdrojowe, Pijalnie Wód Mineralnych - rodzaj i właściwości wód minaralnych, sanatoria, kierunki leczenia

    Galerie i wystawy, Teatry, Amfiteatry, Filharmonie,

    Pomniki, Rzeźby, Fontanny, Studnie, Ruiny,  Place, Deptaki, Zamki, Twierdze, Pałace, Dworki, Parki Miejskie,

    Mury, Bramy i Wieże Miejskie, Rynki, Ratusze,

    Szczyty i Punkty Widokowe, Skałki, Szlaki Turystyczne, Trasy Rowerowe, Pomniki Przyrody, 

    Nawiedzone i opuszczone miejsca, okultyzm,

     Wioski tematyczne, 

    Legendy, Przekazy, Opowieści, 

     

     

     

    Po przygotowaniu listy atrakcji, opiekun lub grupa opiekunów dzieli uczestników na 3-5 osobowe grupy i rozdziela tematy do opracowania z tej listy.

    Podział uczniów na grupy powinien mieć charakter celowy, tzn. opiekun klasy dba o to, aby w jednej grupie znalazły się dzieci o zróżnicowanych umiejętnościach. Pozwoli to każdej grupie uzyskać równe szanse, a dzieciom umożliwi wzajemną naukę i pomoc. 

    Każda grupa musi posiadać swoją identyfikującą nazwę, inną dla każdej grupy z tej samej szkoły. Prace powinny być rozdzielone równomiernie pomiędzy wszystkimi grupami.

    Listę atrakcji oraz wykaz uczniów biorących udział w konkursie należy wysłać do Organizatora przed rozpoczęciem drugiego etapu.

    * warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wypełnienie przez opiekuna prawnego uczestnika oświadczenia o wyrażeniu zgody na udział w konkursie.

     

    Oświadczenie do pobrania
  • o praca z grupami

    Etap II - Praca z grupami

     

    Podczas trwania pracy uczestników nad przydzielonymi im zadaniami, Opiekun zobowiązany jest do:

     

    a) dbania o wartość merytoryczną tekstów, poprawność ortograficzną i interpunkcyjną oraz o przejrzystą formę opisu,

    b) zapewnienia uczniom pomocy w poszukiwaniu materiałów,

    c) dopilnowania aby opracowania były zgodne z formularzem,

    d) dbania o przestrzeganie przez uczestników regulaminu konkursu,

    e) sprawdzania autentyczności opisów oraz zdjęć.

  • o sprawdzanie prac 2

    Etap III – Sprawdzenie i ocena prac

     

    Po opracowaniu przez wszystkie grupy powierzonych im prac opiekun lub grupa opiekunów ma obowiązek sprawdzić prace.

     

    Głównymi kryteriami na które uwagę powinni zwrócić Opiekunowie są:

     

    a) zgodność pracy z tematem konkursu i tematem opracowania,

    b) rzetelność informacji potwierdzona wiarygodnymi źródłami,

    c) dbałość o estetykę pracy, jej spójność i poprawność językową,

    d) umiejętne wykorzystanie w pracy wiedzy zdobytej z literatury i innych źródeł pisanych i niepisanych.

    Po sprawdzeniu przez Opiekunów prac, uczestnicy mają możliwość na wprowadzenie poprawek wg uwag i wytycznych Opiekunów.

    Po sprawdzeniu i wprowadzeniu ewentualnych poprawek wszystkie prace muszą zostać ocenione przez Opiekunów za pośrednictwem karty ocen.

    Po uzupełnieniu karty muszą zostać wysłane drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

     

    Karta ocen do pobrania
  • o wyslanie prac

    Etap IV - Wysłanie prac do organizatora

     

    Po dokonaniu oceny i wprowadzeniu poprawek wszystkie prace należy przesłać organizatorowi za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie: 4tour.pl/formularz-konkursowy

    Prace mogą zostać wysłane przez Opiekunów lub przez Uczestników pod nadzorem Opiekuna.

    Najlepsze Grupy oraz Opiekunowie biorący udział w programie „Reaktywacja Dziedzictwa Regionalnego” biorą udział w konkursie z nagrodami.

Organizator

 

Po przesłaniu prac konkursowych organizator zobowiązany jest do przeprowadzenia weryfikacji.
Organizator po zapoznaniu się z treścią przesłanych prac, po ewentualnym naniesieniu poprawek, wprowadza prace na portal 4tour.pl.
Po zakończeniu oceny prac, Organizator kontaktuje się ze szkołą w celu ustalenia szczegółów dotyczących przekazania nagród.